Antennelaget‎ > ‎

Driftsmeldinger TV


Scan-Net overtar Rånåsfoss Fellesantenne

lagt inn 6. sep. 2012, 05:03 av Rånåsfoss Fellesantenne

Som vi tidligere har informert om overtar Scan-Net fellesantenneanlegget på Rånåsfoss. Dette skjer riktig nok en måned senere enn planlagt, det vil si fra 1. oktober.

 

Scan-Net var på befaring i går (5. september). De vil oppgradere anlegget og blant annet skifte ut en del forsterkere og gjøre annet som er nødvendig for at alle skal få gode signal.

 

Scan-Net vil litt senere sende ut informasjon til alle andelshaverne. Da vil dere også bli anmodet om å melde fra om kvaliteten på TV-signalet.

 

Scan-Net samarbeider med Canal Digital og distribuerer de samme kanalene/signalene som vi nå har.

 

Mer informasjon om Scan-Net finner dere på hjemmesida: www.scan-net.no

Lyden på Discovery er tilbake - men på en annen kanal

lagt inn 12. jun. 2012, 22:59 av Rånåsfoss Fellesantenne

I går (12. juni) fant vi feilen som gjorde at noen av de abonnentene som bare ser på de analoge kanalene ikke hadde lyd på Discovery. For å rette dette måtte vi endre frekvensen. De som bare ser på analoge kanaler må derfor stille inn kanalene på nytt for å få inn Discovery.

Om automatisk programoversikt og hva som er gjort og gjøres i kabelnettet.

lagt inn 20. jan. 2012, 03:40 av Rånåsfoss Fellesantenne   [ oppdatert 20. jan. 2012, 03:41 ]

De siste to ukene har vi målt gjennom og justert så godt som alle forsterkerne i nettet.
Vi har også fått en vesentlig forbedring av det digitale signalet ut fra hovedsentralen. 
For de aller fleste som har dekoder eller CAM er det digitale signalet i nettet så godt at TV-bildene blir gode. Vi arbeider videre med å gjøre signalene bedre for alle.
 
De fleste HD-kanalene er også tilgjengelige. Dette gjelder desverre ikke TVNorge. Vi arbeider videre med dette.
 
For et par uker siden forsvant den automatiske programoversikten. Dette skyldtes en feil i Canal Digital sitt utstyr. I dag (20. januar) litt over kl 1200 kom programoversikten tilbake.
 
 
 

Vi måler gjennom og justerer hele anlegget

lagt inn 11. jan. 2012, 01:03 av Rånåsfoss Fellesantenne

10. - 13. januar måler vi gjennom hele anlegget og justerer alle forsterkerne. I denne perioden kan det bli brudd i TV-signalet på dagtid. Vi starter med de forsterkerne som er nærmest hovedsentralen. Abonnentene lenger ut på nettet kan få dårlige signal i denne perioden.
 
Det blir lagt ut ny melding når arbeidet er ferdig.

Kvelden 3. januar

lagt inn 3. jan. 2012, 23:30 av Rånåsfoss Fellesantenne

Sent på kvelden den 3. januar var signalene borte en stund. Dette skyldtes værforholdene.

Vi fikk rettet en feil på vestsiden av Glomma

lagt inn 30. des. 2011, 05:11 av Rånåsfoss Fellesantenne

Nå har vi rettet en feil på vestsiden av Glomma og TV-signalene skal være brukbare for de aller fleste. Vi fortsetter med feilrettingen like over årsskiftet slik at bildene skal bli enda bedre.

TV-signalene i nyttårshelga

lagt inn 28. des. 2011, 23:41 av Rånåsfoss Fellesantenne

For å få rettet noen av de feilene som oppsto under uværet tidligere i jula må vi ha utstyr som vi ikke får før 2. januar. Vi kan dessverre ikke regne med at TV-signalene blir vesentlig bedre før vi får dette utstyret.

Feil på kabel og forsterker på vestsiden av Glomma

lagt inn 27. des. 2011, 12:25 av Rånåsfoss Fellesantenne

Natt til 27. desember ble det feil på en forsterker og en kabel på vestsiden av Glomma. Dette er nå delvis rettet, men noen abonnenter har fremdeles feil signalnivå. Dette gjelder blant annet Krokskogen. Vi fortsetter med feilrettingen den 28. desember.

Strømbrudd på vestsiden av Glomma

lagt inn 26. des. 2011, 00:27 av Rånåsfoss Fellesantenne

 
På kvelden 25. desember ble det strømbrudd på vestsiden av Glomma hvor vi har vår hovedsentral. Hele Rånåsfoss blir derfor uten TV-signal til Hafslund har rettet feilen.

Svake signaler

lagt inn 27. nov. 2011, 01:52 av Amund Rolstad

Vi har fått tilbakemeldinger om svake signaler til flere husstander. De det gjelder har analoge kanaler med litt kornet bilde med "snø", og de som ser på digitale kanaler mister plutselig bildet med beskjed om manglende signal. Discovery Channel er dessverre uten lyd foreløpig. Vi beklager dette.

Det er 3 forsterkere i nettet som skal byttes ut, en del kabler som skal festes bedre og andre som skal henges opp på ny. Vi håper å få skiftet ut dårlig utstyr snart og at nettet vårt skal få tilstrekkelig kvalitet og kapasitet.

Takk til dere som melder i fra om feil og svake signaler!

1-10 of 15